Overige trainingen

Overige trainingen

Total Body Workout

De naam, Total Body Workout, spreekt al voor zich. Het zijn trainingen waar alle spiergroepen worden getraind.
In groepsverband doe je alle oefeningen en delen we meestal de les op in benen&billen, buik en bovenlichaam, zodat écht alles aan bod komt in 1 uur.

Voor diegene die van afwisseling houden is dit een ideale manier van sporten, want echt geen les is hetzelfde. We doen veel variaties van planken, buikspier oefeningen en armen en benen. Wat deze les zo anders maakt is dat hier voornamelijk op tijd wordt getraind, dus het is echt een gevecht tegen de klok. Hierdoor zal je snel merken wanneer je vooruit gaat. Mannen en vrouwen lichamen werken nou eenmaal anders en juist door deze manier van trainen zijn dit de perfecte lessen voor vrouwen. Maar mannen, onze trainers dagen jullie toch uit het een keer te proberen! 🙂 Het leuke van deze lessen is dat je niet alleen je grote spiergroepen aan spreekt, maar juist ook de kleinere en vaak vergeten spieren en vezels. Je zal dus merken dat je spierconditie en spierbeheersing hier snel vooruit zullen gaan.

Er wordt hier ook goed op houding en techniek gelet en we sluiten vaak af met een stukje stretchen, na het stukje cardio, want relaxen moet verdient worden natuurlijk! Deze lessen zijn dus goed als je: een vrouw bent, een man en uitdaging zoekt, aan krachttraining doet en zeker als je de zaktraining doet. Dus als jij wilt werken aan, souplesse, kracht, spierbeheersing, techniek, blessure preventie of toning, dan zit je hier goed.

The Challenge

Als je mee doet met de Challenge dan leg je je vast voor een x aantal maanden en gaan we met alle Challengers deze tijd leren wat trainen en gezond eten nou eigenlijk inhoudt. De trainingen zullen elke maand compleet anders zijn. Maar elke week maken we het natuurlijk steeds iets moeilijker. Je zal merken dat je echt vooruit racet.

Daarbij zullen we je begeleiden met wat je het beste kan eten en wanneer.
We meten en wegen iedereen aan het begin en aan het einde. En maken we voor en na foto’s. Want, meten is weten! Of je nu helemaal “out of shape” bent of in goede conditie, de Fitz Gym Challenge is “DE” manier om je doel te bereiken.

De trainingen zijn zo opgezet dat ieder zijn doel kan halen op zijn of haar individuele wensen. NEE, bij ons krijg je geen papiertje in je handen gedrukt met een schema dat hetzelfde is voor iedereen en kan je het daarna zelf uit zoeken. Je traint in een groep zodat je elkaar kan helpen, motiveren en stimuleren. Toch train je op je eigen niveau en streef je je eigen doelen na. Of je nou wilt afvallen, een betere conditie wilt krijgen of meer kracht wilt hebben, alles is mogelijk.

De trainingen zijn pittig en er wordt ook van je verwacht dat je zo vaak mogelijk komt. Wanneer het niet mogelijk is om op de gym te trainen zijn er filmpjes die speciaal zijn opgenomen om thuis te trainen. De thuis trainingen zijn een prima vervanging en/of aanvulling op de trainingsschema’s die je op de gym volgt. Je zult verbaasd staan hoeveel je zal leren.

Door de combinatie van voeding en optimale trainingsschema’s zal je je beter voelen dan daarvoor. Meer energie, hormoonbalans, kracht, conditie, betere huid en een beter gevormd lichaam etc etc.

De eerstvolgende Challenge begint begin januari. Voor inschrijvingen mail naar: admin@fitzgym.nl

Get in shape

Get in Shape!

Mobility

Mobility. Tja wat is dat nou? Mobility is eigenlijk de actieve vorm van flexibility. Waar je met flexibility vaak in statische vorm werkt om je spieren “langer” te maken, en dus zo “meer ruimte krijgt” in je lichaam, werken we in de mobility lessen op een actieve manier om in je lenigheid juist weer krachtig te worden. Het is natuurlijk super gaaf als je in een split kan gaan zitten (flexibility), maar om van staand in een split te glijden en op eigen kracht weer te gaan staan (mobility) is een extreem voorbeeld van ‘kracht in je lenigheid’.

Als je denkt aan stretchen, buigen we al snel naar voor en kijken we of we onze voeten met gestrekte benen kunnen aanraken. Heel indrukwekkend natuurlijk als het lukt, maar die hamstrings zijn toch een beetje bijzaak. Tegenwoordig zitten we erg veel; op kantoor, in de auto, op de bank achter de tv, aan tafel. Die heupen zitten helemaal vastgeroest. Klinkt misschien niet zo belangrijk? Is het wel. We leggen dus vooral de nadruk op die heupspieren en schouders, want we zien dat die vaak hun ‘Range of Motion’ beperkt of soms zelfs helemaal kwijt zijn.

Doe je aan krachttraining, ben je hypermobiel, zit je veel of doe je überhaupt nooit aan mobility of heb je nog steeds geen idee wat het nou allemaal betekent? Doe een paar keer mee en het zal je verbazen hoe snel je weer ruimte krijgt. (Misschien leuk voor de mannen, woensdag avond is inmiddels uitgegroeid tot mannen avond).

Pad training

Pad trainen is weer een hele andere manier voor het beoefenen van kickboksen. Je traint samen met een maatje, de ene vangt de trappen en stoten op op de pads, de ander deelt ze uit. Dat is dus heel anders dan wanneer je oefent op een zak. Het is een stuk dynamischer, doordat je maatje natuurlijk beweegt en reageert. Je werkt in deze lessen dus flink aan je conditie. Maar ook is er meer aandacht voor het extra bijschaven van techniek. Het zijn super leuke en intensieve lessen én weer eens wat anders!

HIIT Training

High Intensity Interval Training (HIIT), is een trainingsvorm waarbij vooral het cardiovasculaire systeem getraind wordt. HIIT training is gebaseerd op kortdurende high intensity intervaloefeningen (exercise intervals), afgewisseld met kortdurende pauzes van actief herstel of volledige rust. Het doel van high intensity training is om herhaaldelijk het fysiologische systeem (het cardiovasculaire systeem) te trainen, dat ook gebruikt wordt bij specifieke duurinspanningen.

Je kan HIIT gebruiken om af te vallen of om je conditie te verbeteren. De HIIT trainingsmethode wordt voornamelijk gebruikt om af te vallen, het principe van afvallen is eigenlijk heel simpel: je lichaam moet meer energie verbranden dan dat het binnen krijgt. HIIT kan je helpen bij het verhogen van je energieverbranding. Uit onderzoek blijkt dat een training op een hoge intensiteit effectiever kan zijn voor de vetverbranding, als je periodes van zware en lichte inspanning afwisselt.
De reden hiervoor is dat de naverbranding van een HIIT training velen malen hoger is dan een training op lage intensiteit. Na een aantal dagen is er in totaal meer vet verband met de HIIT methode in vergelijking met de langdurige cardiosessies. Verder zorgt een HIIT training voor een verhoogde verbranding van de vetcellen. Daarnaast activeert een HIIT-training alle soorten spierweefsels. Hiermee train je tegelijk je uithoudingsvermogen en je kracht.

Groepslessen

Zoekt u een leuk personeelsuitje? Neem dan contact met ons op! We hebben geregeld groepen die een dagdeel een aangepaste training bij ons volgen. Ook bij voetbal- en hockeyteams zijn we populair en deze komen graag bij ons. Dat kan eenmalig zijn en is bijvoorbeeld leuk voor een nieuw team ter kennismaking. Maar ook in de winterstop is het mogelijk om (een reeks) trainingen te volgen voor het behoud van kracht en conditie.

In overleg met u stellen we een schema op voor uw team, rekening houdend met het aantal lessen, de gewenste resultaten en de wensen van het team.

Groepstraining vanaf 10 personen 10,- per persoon per uur.

Privé lessen

De Prive lessen van Fitz Gym zijn een echte aanrader. Zij zullen zo gemaakt worden om aan uw specifieke wensen te voldoen. Wilt u binnen of buiten trainen, thuis of in de gym? Wilt u kickboks gerelateerd trainen of met gewichten? Wilt u weer in shape komen en blijven of specifiek trainen ter aanvulling voor een sport? Alles is mogelijk.

Privélessen zijn er vanaf €40,00 per uur.